معرفی بهترین افزونه های سئو سایت وردپرس

وردپرس دارای مخزن عظیمی از افزونه های متعدد است که به شما امکان می‌دهد هرچیزی که در قالب سایت شما پیاده سازی نشده را در سایت خود مهیا کنید. یکی از این موارد در گروه افزونه های سئو سایت دسته‌بندی می‌شود که قرار است در این مقاله از آن به عنوان معرفی بهترین افزونه های سئو وردپرس یاد کنیم.

بررسی بهترین پلاگین های سئو وردپرس

افزونه‌هایی که در این مقاله معرفی خواهیم کرد جزو افزونه‌های تقریبا اولیه و ضروری در یک سایت هستند که اگر از آنها استفاده کنید تاثیر فوق العاده بالایی در افزایش رتبه شما خواهند داشت. تاثیر این افزونه‌ها به صورت مستقیم و غیرمستقیم هستند. پس نباید انتظار نتیجه خیلی سریع را داشته باشید. از اینکه با سایت هگزلا همراه هستید؛ تشکر می‌کنیم.

بررسی و معرفی بهترین افزونه های سئو SEO وردپرس

چرا باید از افزونه های سئو سایت وردپرس استفاده کنیم؟

پیش از هر چیزی باید این تصور را از خود دور کنید که افزونه‌های سئو وردپرس تاثیر مستقیم در سئو سایت خواهند داشت. البته منظور این است که وقتی شما از افزونه‌هایی نظیر یوست سئو یا رنگ مث سئو استفاده می‌کنید، سبز شدن چراغ‌ها به این معنی نیست که سایت شما سئو شده و کار به اتمام رسیده است.

بلکه به این معنی است که بر اساس الگوریتم‌هایی که موتورهای جستجو داشته و این افزونه‌ها نیز امکان بررسی محتوای شما را بر اساس همین الگوریتم‌ها دارند، صفحات شما از نظر محتوا استاندارد به نظر می‌رسند.

این پلاگین های سئو SEO یه بخشش که به شما نمره سئو میده و چراغ سبز از افزونه می‌گیرید، به عنوان یک راهنما هست، نه به عنوان چیزی که گوگل قراره به ما امتیاز بده. و اگر هم به دنبال اطلاعات بیشتر در مورد سئو هستید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله سئو SEO چیست را مطالعه کنید.

بنابراین تصویر ذهنی درست شما نسبت به استفاده از این افزونه‌ها باید این باشد که به شما کمک می‌کنند اولا محتوای خود را تحلیل کنید و ثانیا داده‌هایی که می‌بایست در قالب سایت شما به صورت استاندارد پیاده سازی میشد را درج کنند.

مسئله دیگری هم که از نظر سئو برای وردپرس مهم است، بالا بردن سرعت سایت است که این موضوع را نیز از دو بخش مورد بررسی قرار خواهیم داد که شامل افزونه‌های کش وردپرس برای افزایش سرعت سایت و افزونه‌های بهینه سازی تصاویر وردپرس هستند.

بهترین افزونه های سئو وردپرس

افزونه‌هایی که برای سئو سایت وردپرس به آنها نیاز دارید در چندین گروه طبقه‌بندی می‌شوند که هر یک وظیفه‌ای را برای رعایت الگوریتم‌های گوگل دارند.

در ادامه ۳ گروه از این افزونه‌ها را با هم بررسی کرده و برای هر یک به معرفی چند افزونه مختلف می‌پردازیم. به صورت خلاصه وار نیز ذکر می‌کنیم که چرا استفاده از این افزونه‌ها در سئو سایت موثر خواهند بود.
افزونه‌های تحلیل کلمات کلیدی و داده‌های متا سایت وردپرس

منظور از این دسته افزونه‌ها به آنهایی اطلاق می‌شود که به شما امکانی خواهند داد تا برای نوشته‌ها و صفحات خود تحلیلی بر روی کلمات کلیدی داشته باشید و از سویی دیگر با توجه به اینکه همه این افزونه‌ها از اسکیمای اولیه پشتیبانی می‌کنند، تاثیر زیادی در بهبود سئو سایت شما خواهند داشت.

بهترین پلاگین در حال حاضر برای سئو سایت های ورپدس رنک مث rank math seo

افزونه جدید و بی‌نظیر رنک مث RankMath

این افزونه نیز ساختاری مشابه با امکانات افزونه یوست سئو دارد با این تفاوت که به تازگی معرفی شده، کدنویسی خلاصه‌تر و تمیزتری نسبت به آن دارد و از همه مهم‌تر اینکه در نسخه رایگان پلاگین رنک مث Rank Math SEO امکانات بیشتری در اختیار شما قرار خواهد داد.

اساس کار این افزونه هم مشابه افزونه یوست سئو بر اساس تحلیل کلمات کلیدی، افزودن داده‌های متا به صفحات و… است با این تفاوت که نسبت به یوست مزایای زیر را دارد:

  • دسترسی به سیستم ریدایرکت ۳۰۱ در نسخه رایگان
  • امکان مانیتور کردن صفحات ۴۰۴ و مدیریت ریدایرکت آنها در نسخه رایگان
  • امکان اتصال به گوگل وبمستر تولز و گوگل آنالیتیکس برای بررسی آمار
  • امکان نمایش رتبه کلمات کلیدی و شانسی که برای رتبه گرفتن در نتایج دارند که به شما کمک می‌کند نیازی به خرید اکانت ahrefs برای یافتن کلمات کلیدی نباشید(در نسخه پولی).
  • امکان استفاده حرفه‌ای از ساختارهای متا همچون محصولات و بیش از صدها اسکیما دیگر(در نسخه پولی)
  • امکان ارسال درخواست ایندکس به گوگل از طریق API که در ایندکس سریع‌تر مطالب نقش اساسی دارد؛ آموزش ایندکس سریع با افزونه کمکی Google indexing API
  • پشتیبانی از افزونه‌های مختلف نظیر فیلدهای سفارشی پیشرفته ACF برای استفاده از قابلیت‌های این افزونه در پست تایپ‌های سفارشی
پلاگین محبوب و پراستفاده قدیمی یوست سئو yoast seo

افزونه محبوب و قدیمی یوست سئو Yoast SEO

این افزونه نام آشناترین و معروف‌ترین افزونه های سئو سایت وردپرس Yoast SEO است که بسیاری از افراد از آن استفاده می‌کنند. همین موضوع سبب شده تا سبز کردن چراغ های سئو وردپرس به یکی از موضوعات پر جستجو برای مدیران سایت‌های وردپرس تبدیل شود.

این افزونه به شما امکان تحلیل محتوای شما بر اساس کلمات کلیدی را خواهد داد که به کمک آن می‌توانید محتوایی بهینه شده بر اساس کلمات کلیدی درست و استاندارد تولید کنید. از دیگر قابلیت‌های این افزونه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزودن داده‌های متا به صفحات سایت بر اساس فرمت‌های دلخواه
  • افزودن متا مربوط به شبکه های اجتماعی در سایت
  • ساخت نقشه سایت XML حرفه‌ای در سایت
  • امکان افزودن تگ canonical برای صفحات با محتوای یکسان
  • امکان مدیریت جداگانه داده‌های متا برای شبکه‌های اجتماعی فیسبوک و توییتر
  • امکان اتصال به اکانت وبمستر گوگل، بینگ، یاندکس و پینترست

امکانات دیگری نیز در نسخه حرفه‌ای این افزونه نظیر ریدایرکت صفحات و مدیریت تعداد کلمات کلیدی بیشتر برای تحلیل وجود دارد. همچنین این افزونه دارای افزونه‌های وابسته دیگری همچون سئو ووکامرس، سئو ویدئو وردپرس و سئو محلی است که با نصب آنها قابلیت‌های دیگری نیز به این افزونه اضافه خواهد شد.

سوال؛ رنک مث یا یواست؟ کدوم بهتره؟

هر دو این افزونه ها، امکانات خیلی زیادی دارند؛ ولی توی نسخه رایگان رنک مث، امکانات بیشتری در مقایسه با نسخه رایگان یواست وجود داره که همین موضوع باعث شده تا انتخاب اکثریت، رنک مث باشه.
البته اینکه بخوایم بگیم رنک مث بهتر از یواست هستش یا یواست از رنک مث بهتره، کاملا اشتباست! اصلا چرا باید به دنبال بهترین افزونه سئو باشین؟ مگه نصب رنک مث یا یواست، توی سئو سایت شما تاثیر داره؟ مگه خود به خود سایت شما رو سئو میکنه؟
درواقع این دسته از سوالات، یکسری سوالاتی هستند که فقط باعث میشن تا مغز شما از سوالات اصلی دور بمونن. اصلا مهم نیست که شما از یواست یا رنک مث استفاده میکنید؛ هر دو امکانات نسبتا یکسانی رو ارائه میدن! (نقل قول از؛ سئو پرشین)

لطفا اگر این مقاله براتون مفید بوده؛ حتما نظرات خودتون رو در بخش کامنت ها برامون بنویسید.

برچسب ها:
دیدگاهتان را بنویسید
سوال و نظر خود را در مورد این پست بنویسید.

0 دیدگاه برای پست "معرفی بهترین افزونه های سئو سایت وردپرس" ارسال شده: